Linux Sunucu Destek Hizmetleri

Pinet Linux sunucu destek hizmeti geniş bir işletim sistemi ve uygulama aralığını kapsar. Pinet tarafından uzman çalışanları ile gerçekleştirilen sunucu desteği hizmeti, iş kullanımına geniş bir uygulama yelpazesine sahiptir. Bunlar:

  1. Kurulum hizmetleri
  2. Servis Seviyesi Anlaşması (SLA)
  3. Sunucu Yönetimi

şeklindedir.

1. Kurulum Hizmetleri

FreeBSD, Centos, Debian, RedHat, Pardus, SUSE, Ubuntu ve Oracle gibi kurumsal Linux ve Unix dağıtımları temel ve gelişmiş yükleme içermektedir. Tüm kurumsal Linux kurulum hizmetleri, uzman teknik ekiplerle gerçekleştirilir ve ayrıntılı kurulum raporu, teslim edilen ürünler, ilgili şirketler tarafından onaylanır. Kurulumlar kurumunuzun işleyişini kolaylaştıracak belirli amaçları gerçekleştirmek için yapılabilir.

Kurumsal Linux topluluğu hem dağıtım kurulumunu sertifikalı ve belirli bir donanım üzerinde çalıştırmak için küme yapılandırmaları içerebilir. SAN, iSCSI, NAS veya NFS bağlantısı gibi HBA yapılandırmaları dahildir. OCFS2 veya GFS ile yüksek kullanılabilirlik küme yapılandırmaları devretmek için test edilir. Yüksek kullanılabilirlik, yükleme dengesi performans raporları standart dosya sistemi ya da yazılım performansı testlerine göre oluşturulur.

2. Servis Seviyesi Anlaşması (SLA)

2.1. Bakım Destek Anlaşmaları

Pinet, müşterilerine ürün veya proje bazında SLA servis anlaşmaları yapmaktadır. Satın aldığınız ürünler için veya tamamen üründen bağımsız teknik destek anlaşması yapabilirsiniz. Bakım ve destek anlaşmalarımız öncesinde servis seviyesini belirlemek için gizlilik sözleşmesi imzalanmasını talep edebilirsiniz.

Bakım ve destek anlaşmalarının takibi, raporlanması, süre hesaplaması veya gizlilik sözleşmesi gibi belge ve süreçlerin hepsi kalite yönetimi dahilinde prosedüre bağlanmış ve belgelendirilmiştir. Bizimle temasa geçtiğiniz andan itibaren nasıl ilerleyeceğimiz tanımlı, hazır sözleşme ve belgelerle hızlandırılmıştır.

2.2. Standart Servis Seviyeleri

Tanımlı standart servis seviyelerimiz ile bakım ve destek hizmeti alacağınız işin kritiklik durumuna göre uygun servis seviyesini seçebilirsiniz.

Bunların dışında bir servis destek anlaşması ihtiyacınız varsa veya mevcut kriterler size uymuyorsa, dinamik olarak kendi SLA anlaşma seviyenizi belirleyebilirsiniz. Bu servis seviyeleri standart seviyeler olup müşteri bazında iş sürecine, sistem sayısına, görev kritik uygulama desteği gibi değişkenlere bağlı olarak farklı servis seviyeleri tanımlanabilir. Örneğin:

  • 2 saat içerisinde sorun/danışmanlık uzman ataması,
  • 4 saat içerisinde ilk müdahale hizmetinin başlanması,
  • Hafta içi hergün saat 09:00-18:00 arası iletişim,
  • Aylık maksimum 12 çağrı/talep ricası

şeklinde karşılıklı olarak planlanabilmektedir.

3. Sistem Yönetim Hizmetleri

Sistem yönetim hizmetleri kapsamında DHCP, DNS, NTP, Apache, HAProxy, DRBD, Xen, Postfix vb gibi geleneksel bir altyapı şebeke servislerinden herhangi birini korumayı içerir. Sistem yönetim hizmeti bir yedekleme politikası oluşturmak ve ağ yedeklemesi için Bacula kullanarak planlanmış yedekleme ve felaket kurtarma senaryoları içerir. Pinet, aktif-pasif ve aktif-aktif küme yapılandırmalarını kurmak için çeşitli teknolojileri kullanır.

Sistem yönetimi hizmeti; OpenLDAP, kullanıcı kimlik yönetimi için eDirectory veya Active Directory gibi çeşitli kimlik hizmetleri kurma, erişim ve kimlik yönetimi politikası oluşturulmasını içerir.

Uygulama sunucuları yönetimi ve desteği geniş yelpazesi ile sistem yönetimi hizmetine dahil edilebilir. Bunlar:

  • Postfix veya Zimbra Collaboration Server ile e-posta hizmetleri
  • Apache, Nginx, Litespeed, Lighttpd veya Tomcat ile Web hizmetleri
  • MySQL, PostgreSQL, Oracle veya PostgreSQL, MongoDB benzeri (replike edilmiş veya kümelenmiş) veritabanı hizmetleri
  • Apache Solr, Elasticsearch, Sphinx ile veri madenciliği veya arama hizmetleri
  • DRBD, HAProxy, Galera benzeri küme veya vekil failovers
  • Xen, VMWare, KVM vs ile sanallaştırma
  • Zabbix, Nagios, Splunk ile izlenmesi
  • Logstash, syslog-ng, NetIQ Sentinel ile log yönetimi
  • NetIQ Sentinel, OpenLDAP, Apache Directory ile Kimlik Yönetimi

şeklindedir.